SZUPER JOGSI AUTÓSISKOLA Budapest, VII.Ker. Erzsébet Krt. 4. fsz 4.     Mobil: 06-70-515-5913

Itt talál meg minket

forgalmi-vizsga

A tanuló a vizsga előtt 20 perccel jelenjen meg.

Hozza magával, a vizsgára:

            Személyi igazolvány, vagy útlevél + lakcím kártya

            Jogosítvány, ha van (Pl. A kategóriára)

            Szemüveg, ha szükséges

A tanuló a vizsgára kipihent, józan, (másnapos sem) nyugtató, serkentő szerektől mentes állapotban, jelenjen meg.

Az öltözete legyen réteges, laza ruházat, amiben könnyen tud mozogni és kényelmes.

Cipője legyen lapos sarkú és vékony talpú, hogy a pedálokat érezze, és finoman tudja kezelni. (Papucsban nem lehet vizsgázni!)

(Ezek ajánlottak a vezetési gyakorlatok alkalmaira is.)

   Biztonsági berendezések indulás előtti, kötelező ellenőrzése

            1. Hatósági jelzések, (Rendszámtáblák)

            2. Gumiabroncsok,

            3. Kormányberendezés,

            4. Világító és fényjelző berendezések,

            5. Fékberendezések

A gépkocsi megközelítésekor azokat a biztonsági berendezéseket ellenőrzöm, amik kívülről láthatóak, a gépkocsi körbe járásával.

1.     Hatósági jelzések Rendszámtáblák) ellenőrzése

  1. Az első, amit ellenőrzök, hogy meg vannak-e.
  2. Megfelelően vannak-e rögzítve, a gépkocsi elején és a hátulján, az erre kijelölt helyen.
  3. Jól olvasható állapotban vannak-e.

        2. Gumiabroncsok ellenőrzése

        
1. Nézze meg, hogy a levegő nyomás az abroncsban megfelelő-e.

2.Van-e szemmel látható sérülés, szakadás, szennyeződés, vagy esetleg olaj, vagy zsírfolt, ha van, tisztítsa le.

3. Ellenőrizze a bordázat mélységét. (profilmélység) Ez akkor megfelelő, ha a teljes felületen eléri, vagy meghaladja az 1,6 mm értéket.

A gumiabroncsok felszerelésére vonatkozó KRESZ szabályok.

            A gépkocsin csak azonos méretű és szerkezetű, (radiál, vagy diagonál, az utóbbit személyautón már nem használjuk) gumiabroncs lehet.

            A gépkocsin, egy tengelyen, csak egyfajta mintázatú gumiabroncs lehet.

3. A kormányberendezés ellenőrzése

Mielőtt a kormány holtjátékot ellenőriznénk, mozgassuk meg a kormányt határozottan jobbra és balra, hogy nem észlelünk-e valami rendelleneset. Szorul, kattog, (valami törött) vagy kotyog (gömbcsukló kopás).

Kormány holtjáték ellenőrzése

Nyissuk ki az ajtót, és álljunk a kocsi mellé, úgy hogy a jobb kezünkkel megfogjuk a kormányt, és oldalra hajolva figyeljük a kereket. A vízszintesen álló gépkocsi kormány kerekét jobbra-balra mozgatva nézzük meg, hogy mekkora elmozdulást tudunk tenni a kormánykerékkel, a kerék elmozdulása nélkül. Amennyi az elmozdulás, annyi a holtjáték. Ez fokban mérve maximum 5-15 fok, centiméterben, a kormány külső kerületén mérve nullától,

maximum 2-4cm elmozdulást lehet.

4. Világító és fényjelző berendezések

Fel kell tudnod kapcsolni őket, és tudnod kell, hogy melyiket mikor és hol használod.

Elől 3.

Körbejárással lehet ellenőrizni őket.

1 Első helyzetjelző lámpák

A világításkapcsolón egyet fordítasz jobbra. Fehér fényű 5Watt. (Nem kell hozzá gyújtás, de jobb, ha ráteszed, mert így később nem felejted el.)

A műszerfalon, zöld színű visszajelzője van.

Lakott területen kívül, és korlátozott látási viszonyok esetén kötelező, használni, a gépjármű megjelölésére.

2. Tompított fényszóró (Kell gyújtás.) A világításkapcsolón még egyet fordítasz.

A műszerfalon ugyan az a zöld színű visszajelzője van.

Elől, általában fehér fényű, asszimetrikus világító test.

Ez azt jelenti, hogy a tompított fény az úttest jobb oldalát nagyobb távolságra, kb. 70-80 m-re, míg az úttest bal oldalát csak rövidebb szakaszon, kb. 40m-re világítja meg.

Korlátozott látási viszonyok esetén, lakott területen belül, és kívül egyaránt használhatjuk.

Jó látási viszonyok esetén, lakott területen kívül, kötelező használni.

3. Távolsági fényszóró (Kell gyújtás.) Az irányjelző kapcsolót magad felé (kormány felé) húzod, és amikor egy halk kattanó hangot hallasz, elengeded. A kikapcsolása ugyanígy történik. A műszerfalon kék színű visszajelzője van.

Általában fehér, erős fényű, világító test. Csak lakott területen kívül használjuk, abban az esetben, ha nem vakítjuk el a velünk szemben jövőket, vagy az előttünk haladókat, (A visszapillantó tükörből.), vagy a párhuzamosan vasúti pályán, vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét. (Ha kerékpárost, vagy lovas kocsit érünk utol, nem kell levenni a fényszórót, mert nincs visszapillantó tükrük, és így nem vakítjuk el őket.)

Fénykürt (Nem kötelező ellenőrizni)

Az irányjelző kapcsolót egy pillanatra magad felé húzod,

a távolsági fényszóró kapcsolódik be egy pillanatra. Itt nem hallasz halk kattanó hangot.

Hátul 4.

1. Hátsó helyzetjelző lámpák

Hátsó helyzetjelző lámpák. Színük piros. (5 Watt.) Az elsőkkel együtt kapcsolódnak föl.

2. Rendszámtábla megvilágítás

Rendszámtábla megvilágítás. Színe fehér. (Csak a hátsó rendszámtábla van megvilágítva)

Egyszerre kapcsolódik fel a helyzetjelző lámpákkal.

3. Hátrameneti lámpák (Tolató lámpa) Fehér fényű.

A sebességváltó hátramenetbe kapcsolásával lehet bekapcsolni.

(Ha ellenőrizted, tedd üresbe a sebességváltót.)

4. Féklámpák. Csak akkor működnek, ha a fékpedál be van nyomva.

Színük piros, kb. négyszer erősebben világítanak, mint a hátsó helyzetjelzők. (21Watt.)

Az oktató segítségével, tudod ellenőrizni.

Oldalt 3-3

Irányjelzők

Színük borostyán sárga, 3-3 darab van belőlük. (2 elől, 2 oldalt, 2 hátul.)

A pulzálási száma 60-120 között van percenként.

A pulzálási számnak mind a baloldalon, mint a jobb oldalon megközelítőleg egyformának kell lennie. A gépkocsi belsejéből onnan tudom, hogy ha az egyik irányjelző kiégett, hogy azon az oldalon a pulzálási szám lényegesen gyorsabb lesz.

Ha nem csinál semmit, valószínű, hogy a kapcsoló, vagy a biztosíték romlott el.

5. Fékberendezések

A fékberendezések állapotát, a napi első elindulás előtt ellenőrizni kell. Az ellenőrzés, a jármű álló helyzetében történjen, a pedál benyomásával.

Normális esetben a pedál maximum a pedálútnak a felső 1/3-áig nyomható be a pedál, és onnan tovább nem nyomható, ellenállása szilárd.

Ha ennél lejjebb 2/3-ig benyomható, de ott felkeményedik „fog”, akkor valószínűleg a fékbetétek már kopottak, (nagy a hézag) cserére szorulnak.

Amennyiben azt a hibát tapasztalja, hogy a pedál ellenállása nem szilárd, hanem rugalmas, akkor a rendszerbe valószínűleg levegő került, amely a folyadékkal ellentétben összenyomható.

Súlyos hibára utal, ha a pedál csekély ellenállással tövig benyomható. Ez azt jelenti, hogy nincs, vagy nagyon kevés a folyadék a rendszerben. (pl. tömítetlenség miatt elfolyt) Ebben az utóbbi esetben nem lehet elindulni az autóval, mert nincs fék!

Időnként, a fékfolyadék szintjét is ellenőrizni kell. Ha a folyadékszint a fékfolyadék tartályon bejelölt minimum alá süllyed, a mennyiséget pótolni kell. (Egyes típusoknál, a műszerfalon lévő ellenőrző lámpa kigyulladása jelzi, hogy alacsony a szint).

Utántöltésre, a rendszerben lévővel megegyező folyadékot használjon.

Rögzítő fék (kézifék)

A rögzítő fék a gépkocsi hátsó kerekeit fékezi úgy, a kar behúzásakor huzalokon keresztül szétfeszíti hátul a fékpofákat. A kézifékkar kiengedéséig a hátsó kerekek fékezett állapotban vannak.

A kézifék beállítása akkor megfelelő, ha a kézifékkar felhúzásakor 4-7 kattanásig tudom felhúzni, és ott álló helyzetben marad. (Nem esik vissza.)

A kézifékkart egy racsnis szerkezet rögzíti. Oldása a kézifékkar végén elhelyezett nyomógomb benyomásával végezhető.

Az autó rögzítésére, és az üzemi fék elromlása esetén vészféknek használjuk.

Ezek voltak az 5 kötelező napi elindulás előtti ellenőrzések, ezeket mindenkinek el kell végeznie.

Indulás a forgalmi vizsgán

Az elindulási teendők befejezése után, amikor indulsz a forgalomba, a biztonsági övet kapcsold be, a lámpát kapcsold fel.

Ezután sebességváltó, irányjelző, körülnézés, kézifék, megint körülnéz (tükörbe) után elindulsz, elmész kb. 2-3 métert, és a lábfékkel megállítod az autót. Ez után kijelented, hogy a fék rendben van. Utána mehetsz tovább, nem kell megint végig csinálni, az elindulási előtti teendőket.

 

 

 

 

 

Ha tetszett az oldal, kérjük klikkelj rá a szövegre, adj egy ★★★★★-os értékelést és ajánld másoknak is az oldalt!

Óriási köszönet előre is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 autósiskola b jogosítvány budapesten, budapesti jogosítvány, budapesti autósiskola, autósiskola budapesten,gyakorlóvezetés jogosítványosoknak, gyakorlóvezetés jogosítvánnyal rendelkezőknek, B kategóriás jogosítvány ára,b jogosítvány budapesten, b vezetői engedély, autósiskolák budapesten, budapesti autósiskolák, olcsó jogosítvány.driving licence B driving school in Budapest, b driving licence b driving school in english,b jogsi, A motor kategóriák, e-learning kresz, webjogsi, webkresz, e-kresz, kresz teszt